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Free Spirit

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groduick

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« on: <03-31-12/1859:37> »
I haven't found a free spirit build on the forum, so I wanted to try to make one.
His focus is about stealth and infiltration, possessing targets and using Aura Masking and Physical Mask to hide its spirit nature.
I found free spirit to be a pain in your sitting-body-part to create, you have so little BP left after taking the metatype...

== Info ==
Street Name: Crossroads
Name: Unnamed Character
Movement: 10/25
Karma: 0
Street Cred: 0
Notoriety: 2
Public Awareness: 0
Free Spirit
Composure: 8
Judge Intentions: 7
Lift/Carry: 4 (30 kg/20 kg)
Memory: 6
Nuyen: 0

== Attributes ==
BOD: 2
AGI: 2
REA: 2
STR: 2
CHA: 4
INT: 3
LOG: 2
WIL: 4
EDG: 3
MAG: 5

== Derived Attributes ==
Essence:                   5
Initiative:                5 (4)
IP:                        1 (2)
Astral Initiative:         6
Astral IP:                 3
Matrix Initiative:         3
Matrix IP:                 1
Physical Damage Track:     9
Stun Damage Track:         10

== Active Skills ==
Animal Handling            : 0                      Pool: 2
Animal Training            : 0                      Pool: 2
Archery                    : 0                      Pool: 1
Armorer                    : 0                      Pool: 1
Artisan                    : 0                      Pool: 2
Assensing                  : 4                      Pool: 7
Automatics                 : 0                      Pool: 1
Blades                     : 0                      Pool: 1
Climbing                   : 0                      Pool: 1
Clubs                      : 0                      Pool: 1
Computer                   : 0                      Pool: 1
Con                        : 0                      Pool: 3
Counterspelling            : 3                      Pool: 8
Cybercombat                : 0                      Pool: 1
Data Search                : 0                      Pool: 1
Demolitions                : 0                      Pool: 1
Disguise                   : 0                      Pool: 2
Diving                     : 0                      Pool: 1
Dodge                      : 0                      Pool: 1
Escape Artist              : 0                      Pool: 1
Etiquette                  : 0                      Pool: 3
First Aid                  : 0                      Pool: 1
Flight                     : 0                      Pool: 1
Forgery                    : 0                      Pool: 1
Gunnery                    : 0                      Pool: 1
Gymnastics                 : 0                      Pool: 1
Hacking                    : 0                      Pool: 1
Heavy Weapons              : 0                      Pool: 1
Infiltration               : 1                      Pool: 3
Instruction                : 0                      Pool: 3
Intimidation               : 0                      Pool: 3
Leadership                 : 0                      Pool: 3
Locksmith                  : 0                      Pool: 1
Longarms                   : 0                      Pool: 1
Navigation                 : 0                      Pool: 2
Negotiation                : 0                      Pool: 3
Palming                    : 0                      Pool: 1
Parachuting                : 0                      Pool: 1
Perception                 : 0                      Pool: 2
Pilot Ground Craft         : 0                      Pool: 1
Pilot Watercraft           : 0                      Pool: 1
Pistols                    : 0                      Pool: 1
Riding                     : 0                      Pool: 1
Running                    : 0                      Pool: 1
Shadowing                  : 0                      Pool: 2
Spellcasting               : 6                      Pool: 11
Survival                   : 0                      Pool: 3
Swimming                   : 0                      Pool: 1
Throwing Weapons           : 0                      Pool: 1
Tracking                   : 0                      Pool: 2
Unarmed Combat             : 0                      Pool: 1

== Knowledge Skills ==

== Contacts ==
(2, 1)

== Qualities ==
Distinctive Style
Gremlins (Rating 2)
Magician
Uneducated

== Spells ==
(Tradition: Voodoo, Resist Drain with WIL + CHA (8))
Analyze Magic              DV: (F÷2)
Control Animal             DV: (F÷2)+1
Control Thoughts           DV: (F÷2)+2
Eyes of the Pack           DV: (F÷2)+1
Heal                       DV: (Damage Value)-2
Improved Invisibility      DV: (F÷2)+1
Magic Fingers              DV: (F÷2)+1
Mind Probe                 DV: (F÷2)+2
Physical Mask              DV: (F÷2)+1
Powerball                  DV: (F÷2)+3
Powerbolt                  DV: (F÷2)+1
Stealth                    DV: (F÷2)+1

== Critter Powers ==
Astral Form
Aura Masking
Banishing Resistance
Immunity (Normal Weapons)
Possession
Sapience
Spirit Pact

== Weapons ==
Unarmed Attack
   DV: 1S   AP: -   RC: 0

== Karma Expenses ==

== Nuyen Expenses ==

UmaroVI

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« Reply #1 on: <03-31-12/1918:24> »
Yeah, I think you basically hit the only terribly useful thing free spirits can do, which is possess dudes and then mask their aura. The only things I would point out are:

You really want to make sure you get yourself a good vessel. Since you're spellcasting pew pew, you probably just want something really tough. A vehicle is a surprisingly good option, because you can get massive amounts of armor while making Christine references. Also, the stuff you add to vehicles checks your Force, not your crappy physical stats. You probably don't want to start with one, though, because you don't have much else to spend money on and you need every precious BP at chargen.

I'm not sold on the Physical Mask part of this. You have to sustain it (and you can't use a sustaining focus), which means you're taking penalties to everything and your pools are hardly huge to start. You even take the penalty on opposed rolls to pierce your aura masking, which is unfortunate. I would consider instead scraping up the points for more Edge and Realistic Form/Mutable Form. You'll have to slash into other stuff to afford it, but it's a much better way to disguise yourself.

I'd really reconsider a lot of those spell choices.
-Analyze Magic: why? You are either astral or dual-natured all the time. This spell does nothing for you.
-Control Animal: this is way too narrow. You already have Control Thoughts.
-Eyes of the Pack: again, really narrow in application.
-Powerball/bolt: You have a major problem here, which is that you do not have the dice pool to consistently affect things with OR like drones, and these spells are inferior to Stun* on non-drones. I would probably go with Stunbolt, Stunball, and your favorite single-target P damage elemental spell instead.

groduick

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« Reply #2 on: <04-01-12/0536:12> »
Thank you, as fast and efficient as usual...

Could you please look as this PC I'm building, and tell me what you think of him:
== Info ==
Street Name: UmaroIV
Name: Unnamed Character
Movement: 15/35, Swim: 7
Karma: 0
Street Cred: 0
Notoriety: 1
Public Awareness: 0
Troll (on the internet, you're always somebody's troll)
Composure: 6
Judge Intentions: 7
Lift/Carry: 10 (75 kg/50 kg)
Memory: 8
Nuyen: 0

== Attributes ==
BOD: 5
AGI: 3
REA: 5
STR: 5
CHA: 3
INT: 4
LOG: 5
WIL: 3
EDG: 1

== Derived Attributes ==
Essence:                   6
Initiative:                9
IP:                        1
Matrix Initiative:         8
Matrix IP:                 1
Physical Damage Track:     11
Stun Damage Track:         10

== Active Skills ==
Animal Handling            : 0                      Pool: 3
Animal Training            : 0                      Pool: 3
Arcana                     : 4                      Pool: 9
Archery                    : 0                      Pool: 2
Armorer                    : 4 [Find the Right Weapon] Pool: 9 (11)
Artisan                    : 6 [Shadowrun PCs]      Pool: 10 (12)
Automatics                 : 0                      Pool: 2
Blades                     : 0                      Pool: 2
Chemistry                  : 4 [Find the Right Drugs] Pool: 9 (11)
Climbing                   : 0                      Pool: 4
Clubs                      : 0                      Pool: 2
Computer                   : 3                      Pool: 8
Con                        : 0                      Pool: 2
Cybercombat                : 3 [Fend Off Internet Troll] Pool: 8 (10)
Cybertechnology            : 4 [Find the Right Augmentation] Pool: 9 (11)
Data Search                : 3 [Shadowrun Knowledge] Pool: 10 (12)
Demolitions                : 0                      Pool: 4
Disguise                   : 0                      Pool: 3
Diving                     : 0                      Pool: 4
Dodge                      : 0                      Pool: 4
Escape Artist              : 0                      Pool: 2
Etiquette                  : 3 [Jackpoint Forums]   Pool: 6 (8)
First Aid                  : 0                      Pool: 4
Flight                     : 0                      Pool: 4
Forgery                    : 0                      Pool: 2
Gunnery                    : 0                      Pool: 2
Gymnastics                 : 0                      Pool: 2
Hacking                    : 0                      Pool: 4
Heavy Weapons              : 0                      Pool: 2
Infiltration               : 0                      Pool: 2
Instruction                : 4 [Teach'em How it's Done] Pool: 7 (9)
Intimidation               : 0                      Pool: 2
Leadership                 : 0                      Pool: 2
Locksmith                  : 0                      Pool: 2
Longarms                   : 0                      Pool: 2
Navigation                 : 0                      Pool: 3
Negotiation                : 4 [Argue on Obscure Rule] Pool: 7 (9)
Palming                    : 0                      Pool: 2
Parachuting                : 0                      Pool: 4
Perception                 : 4 [Find Weakness in Builds] Pool: 8 (10)
Pilot Ground Craft         : 0                      Pool: 4
Pilot Watercraft           : 0                      Pool: 4
Pistols                    : 0                      Pool: 2
Riding                     : 0                      Pool: 4
Running                    : 0                      Pool: 4
Shadowing                  : 0                      Pool: 3
Survival                   : 0                      Pool: 2
Swimming                   : 0                      Pool: 4
Throwing Weapons           : 0                      Pool: 2
Tracking                   : 0                      Pool: 3
Unarmed Combat             : 0                      Pool: 2

== Knowledge Skills ==
Shadowrun Augmentations    : 4                      Pool: 10
Shadowrun Combat System    : 5                      Pool: 11
Shadowrun Magic System     : 5                      Pool: 11
Shadowrun Weapons          : 4                      Pool: 10
Shadworun Vehicles         : 4                      Pool: 10

== Qualities ==
Addiction (Severe) (Character Creation)
Analytical Mind
College Education
Day Job (40 hrs/week)
Home Ground (Jackpoint Forums)
Thermographic Vision

== Weapons ==
Unarmed Attack
   DV: 3S   AP: -   RC: 0

== Commlink ==
Fairlight Caliban (4, 4, 3, 5)
   +Novatech Navi
   +Suite: Pro User [Analyze 4, Browse 4, Command 2, Edit 4]

== Karma Expenses ==

== Nuyen Expenses ==

UmaroVI

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« Reply #3 on: <04-01-12/0733:45> »
What, only a 5 logic and no Exceptional Attribute?

Also, it's VI, not IV :P

groduick

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« Reply #4 on: <04-01-12/0807:28> »
What, only a 5 logic and no Exceptional Attribute?

Also, it's VI, not IV :P

Yes, it's because model VI comes with integrated Excptional Attribute, Cerebral Booster and Genetic Optimization (LOGIC) ;)